13. mai 2013

Ny blogg og ledig hus+lærerjobb på verdens vakreste øy!

Symaskinen står stille for tiden. Det var en super periode med sying, blogging og leting etter retro-stoffer. Nå har jeg rett og slett ikke tid. Kanskje det kommer et innlegg nå og da. Guttene er større, legger seg senere og jeg vil prioritere MALING i ledige stunder. Dette er tidkrevende, ikke noe man får gjort innimellom alt annet, men uansett noe jeg savner veldig og må finne tid til. Her er siste prosjekt (ikke ferdig):


Dette er en syblogg, så jeg opprettet en ny blogg hvor egne prosjekter som dette passer inn og hvor jeg i tillegg tenkte å bruke min utdanning som kunsthistoriker. Bloggen er et forsøk på å løfte fram kunstnere og andre håndverkere som driver i det små, men som (etter mitt skjønn og min smak) er dyktige og genuine.

Jeg er så lei av internett-jungelen. Hver gang jeg vil lete på epla, etsy og lignende, så blir jeg i dårlig humør. Det er så mye rart blandet sammen, i store (og stadig større) mengder. Når man leter etter originale verker, så ligger de bortgjemt blant kopier av andre, kjente verker og akvareller, tegninger o.l. som er trykket opp i ukjente antall. Innimellom kommer jeg over nydelige ting og har i grunnen lenge hatt lyst til å finne en måte å tipse andre. Det er jo ingen garati for at DU vil like det samme som meg, men sånn er det bare. Når bloggen får litt tid på seg, så finner du kanskje noe her og der.

Til saken: HER er min nye blogg. Velkommen!

I tillegg er det ledig, fast, 100% stilling som lærer på vakre, vakre Møkster. I tillegg er det et hus til salgs  her + utleiemuligheter. Klikk her om du er en lærer (eller kjenner en) med drømmen om livet på en liten øy (ikke altfor langt fra Bergen). Og bare send meg en mail om du har spørsmål (NB- frist 16. mai!).

mona.louise.mork@gmail.com


10 kommentarer:

  1. Lycka till med "konstnärsskapet" eller målandet! Allt har ju sin tid och ens hobbyn växlar med åren! Lycka till även med nya bloggen! Skall kika in där! :-) Allt Gott!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, finnkids. Lykke til videre med dine prosjekter og!

    SvarSlett
  3. Spennende! Jeg vil svært gjerne følge den nye bloggen din og gleder meg stort til fortsettelsen!

    SvarSlett
  4. Kjekt, Hege! Du fikk vel aldri de knekte, originale solbrillene fra 60-tallet..? Gamle, brutte løfter har en tendens til å henge ved. Hadde så dedikert hjelp til husvask en gang og mye gammelt, gøy forsvant. Får prøve å gjøre det godt igjen.

    SvarSlett
  5. Jeg liker også godt å tegne og male. Har ikke gjort det på 15 år. Syinga er enda det gøyeste her :) Jeg kikker klart inn på din nye blogg - lykke til :)

    SvarSlett
  6. AvMeg: Takk! Ja, sying er utrolig gøy. Håper du tar opp igjen maling/tegning en dag, for det er uansett noe ganske annet. Kjekt om du stikker innom nye-bloggen!

    SvarSlett
  7. Hehehe! Du må IKKE gå rundt og tenkte på de solbrillene! Og angående det bildet du spurte meg om: det er ikke mitt. Har funnet det på internett. Her er en link til mange flere:
    http://www.tumblr.com/tagged/invincible%20summer?before=36

    Har googlet og funnet ut at sitatet er fra Retour à Tipasa, fra 1952. Fantastisk vakkert sitat, og jeg har trykket det til meg når det har stormet som verst.

    Jeg forsøker meg både på litt tegning/maling og sying, men for meg ser det ut til at garnet og pinnene vinner de fleste kampene...

    SvarSlett
  8. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlett
  9. I have read this article; it is very informative and helpful for m용인출장샵e

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails