13. januar 2010

Venter-på-sommeren-kjolen



Dagene er allerede mye lysere, ihvertfall for de som følger nøye med og venter veldig på våren. Jeg syr endel til guttene mine, men innimellom "får jeg lov" til å sy akkurat det jeg vil- og da blir det ofte kjoler. Denne gangen med så mye sommer-preg som mulig. Spencer-kjolen er favoritt. Dette mønsteret tegnet jeg helt i starten. Satt utålmodig og optimistisk med ny symaskin og kunne ikke vente til mønsterbøkene kom i posten. Har senere prøvd ulike spencer-mønstre, men nå falt jeg tilbake på det gamle (samme som hjertekjolen: sitter som et skudd avbildet på en av guttene mine...). Det som kort sagt skiller dette mønsteret fra andre lignende: mer utsvinget, selene sitter tettere sammen på skuldrene (syns det blir mer elegant og det ser ikke ut som de skal skli ned), åpningen til armene er romslige men allikevel tettsittende (smale og lange). Lommene er inspirert av 60-talls space-age-kjoler og kjole-snippene ble til ved en tilfeldighet (da jeg laget eple-kjolen), altså egen ide, men det finnes sikkert spencer-kjoler der ute i den store verden med snipper (har bare ikke sett det). Kjolen er sydd av vintage-laken kjøpt på ebay (fra USA). Den har halvfor og er størrelse 2-3 år. Knappene er fra bestemors knappeskrin. Den går rett i butikken. Ellers planlegger vi en liten sommer-messe her på øyen. En god grunn for å sy flere kjoler.

21 kommentarer:

  1. Så snygg och speciell modell! Fin kombination av tyger och knappar.

    SvarSlett
  2. Vilken underbart söt klänning allt modell, tyg och fina detaljer.
    Verkligen jättefin.

    SvarSlett
  3. Så himla fin! Jätteläcker! /petra.h

    SvarSlett
  4. Så fin dem var! Utrolig kule stoffer!

    SvarSlett
  5. verkligen härlig! särskilt färgerna men även kragen o knapparna:-)
    /rino

    SvarSlett
  6. Skitfin! Vilka färger och vilka detaljer!

    SvarSlett
  7. Faldt lige over din blog, gennem en anden blogger. Og må bare lige sige WOW! Den kjole er helt vidunderlig...Får mig næsten til at ønske, at baby i maven var en pige istedet for en dreng ;)

    SvarSlett
  8. Kjolen er vidunderlig og vil passe min datter perfekt. har skrevet til dig inde på butikken, for jeg vil SÅ GERNE købe denne her. Jeg er ganske og aldeles forelsket!!! Fineste kjole jeg nogensinde har set!!!!!! :-)

    SvarSlett
  9. Jeg blir nesten stum av begeistring. Så flott kjole du har laget. En spennende miks av stoffer. Imponerende!

    SvarSlett
  10. Tusen takk for alle fine kommentarer! En fugl i hånden: kjolen er din.

    SvarSlett
  11. Me likes, jättefin, fräsh, annorlunda, och så söööööt!. älskar din känsla för färger. klem!

    SvarSlett
  12. Åh, den kjolen var nyyydeleg! :) Eg vart jammen superinspirert! Tusen takk!

    Har ikkje vore på bloggen din før, så takk for kommentar, slik at eg kunne finne deg! :) Skal passe på å følge med no!

    Hugs å nyte dagen her og no! Fin januar!

    SvarSlett
  13. Du milde, vilken fin klänning. Tyg, modell och helhetsintryck - jättefin...

    SvarSlett
  14. Vilken härligt sommrig klänning! Gillar verkligen fickorna...

    SvarSlett
  15. Jag har skrivit något till dig på min blogg :o)

    SvarSlett
  16. Ha-ha... jag har också skrivit till dig... så nu har du två
    awarder... läs mer på min blogg #smile#

    SvarSlett
  17. Nydelig, herlig - og enig med deg, flott kjolemodell!

    SvarSlett
  18. Hvor er den bare fantastisk

    kh
    Trine

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails