21. mars 2010

Jippiskjørt Proto2

Her er 2. versjon av- oh, hold dere fast: Jippi-skjørtet. Alldeles eget mønster krever selvsagt eget navn. Fremdeles uten glidelås, men syns heller ikke det trengs til denne typen. Jeg er veldig fornøyd med fasongen nå. Dette er voksen-skjørt inspirert av barneklær: behagelig, bevegelsesvennlig og glade farger. (Voksne damer klatrer også i trær..?)

Øverst er strechvelour i mørkebrunt. Nederst vintage laken. Gamle knapper. Forbedringspotensial: nederste stoff er for tynt og virker ekstra tynt sammenlignet med velouren. Strever med å få fine kanter nederst når stoffene er så tynne. Det kommer så lett sånne irriterende "skrå bølger". Tips? Syns og at strech-fløyel var bedre og virker mer solidt enn strech-velour. I beste fall var dette litt 50-talls-tight-stilig over baken, men dermed for pyntet etter min smak. Ellers er kanskje fargeforskjellen for stor. Skulle vært noen mørkebrune felt i lakenstoffet.

Å velge mellom alle nye og gamle knapper er fantastisk gøy. Noen messing-anker har jeg også. Det ble ikke anker denne gangen, men det blir. Satser på at neste Jippi-skjørt blir 100% og går i butikken.

16 kommentarer:

  1. Jätteläcker!!! Kul när man gjort ett eget mönster och det blir så bra. Och visst klättrar även vuxna damer i träd:) Det är en väldigt smickrande modell för kvinnokroppen oavsett vilken storlek man har och det är ju ett stort plus.

    SvarSlett
  2. Sikke en fin nederdel!!
    Det ser ud til at være en rigtig god model :)

    SvarSlett
  3. flott sjørt nok en gang! gøy å eksperimentere med ulike stoffkombos!

    SvarSlett
  4. SÅ fint!! Kjempe fin modell på det skjørtet synes jeg!

    SvarSlett
  5. Super fint !!
    Du er jo så kreativ. Og retro stoffet er bare så herlig!!
    Cecilie

    SvarSlett
  6. Du er jo bare sååå DYKTIG!!!!!
    Skjørtet ble kjempestilig!:))
    Klem

    SvarSlett
  7. For et herlig skjørt!! :-) Spennende å utvikle sitt eget mønster! Og det retro-stoffet gir meg skikkelig hjertebank!! *LIKER*

    SvarSlett
  8. Det var et veldig stilig skjørt, gøy å kombinere litt ulike stoffer!
    Nydelig vintagestoff!

    SvarSlett
  9. Knallstilig!! Og ekstra tilfredsstillende når du har laget det selv helt fra bunnen av:)

    SvarSlett
  10. Vilken läcker kjol! Tyget var en absolut favorit! /petra

    SvarSlett
  11. Jag älskar dessa dina kjolar!!! helt underbara!!! De inspirerar till egna försök!!!! Snyggt jobbat!!!

    SvarSlett
  12. Kjempefint! Utrolig kult stoff:)
    Ja til myke og behagelige plagg for vokse også:)

    SvarSlett
  13. For et fantastisk flott skjørt!! Jeg DIGGER det!! Og mye annet bra på bloggen din også :) Her ble jeg inspirert, og kommer garantert tilbake! Ha en super dag :)

    SvarSlett
  14. Øj der er dømt retro - super fine detaljer, dem kan jeg godt li!

    Dejlig påske til dig, Karen Marie

    SvarSlett
  15. jättesnygg, dom var verkligen lika! Det är väl lite det bloggarna är till för, man inspireras kors och tvärs även om man inte alltid är medveten om det. Fast just den här modellen är ju rätt vanlig.
    Gillar din idé med olika knappar, kanske får jag härma det, om jag skriver varifrån det kommer?;-)
    Ha det bra

    SvarSlett
  16. Rino: herm i veg. Dette med knapper i "feil" farge har jeg sett hos bla. Siri R og Naima, så ikke skriv at den idéen er fra meg..! Helt sant at utveksling av ideer og inspirasjon er mye av det som gjør bloggingen gøy! Men- når neste 'Jippi-skjørt' kommer, så vet du at jeg ikke har hermet etter ditt. Var veldig stolt da jeg laget mønsteret, men jeg har helt sikkert sett noe lignende, i en 60-talls film kanskje?

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails