25. april 2011

Voksen-skjørt

Tilbake til voksen-verden. Her er en veldig enkel, ganske smal modell. En remse dynetrekk fra 60/70-tallet og stretch-jersey i midjen. Finnes i Jippiyes Marked.
Skulle sette pris og tenker da alltid på en kombinasjon av materialer som går med og arbeid man legger i. Et skjørt som dette går jo fort å sy, men litt mer materialer enn til et barne-skjørt. Inne på epla ser jeg at det er himmelvid forskjell på priser på barneklær versus voksenklær. Selv om modellene er like enkle (f.eks skjørt). Det ligger ganske mye mer arbeid bak mange av de rimelige barneklærene versus enkle voksenklær. En spencer-kjole til barn tar jo ti ganger lenger tid å lage enn dette skjørtet... Dermed ble det visst relativt billig. Jaja.

Dette er et av mine favoritt-dynetrekk. Er allerede i gang med et annet voksenskjørt. Nå veldig utsvinget, med 60-talls lommer. Kan jo ikke sy to like ting på rad...

Ps: dere syglade damer: bli med på Lotteri HER. Frist 01. mai.

Ha en fin kveld!

11 kommentarer:

  1. Flott!!! Ja enig i det med prisen, små barneplagg med detaljer tar jo evigheter......

    Fin kveld videre til deg!!

    SvarSlett
  2. Oh, vilken härlig kjol. Gillar verkligen kombinationen med gummistövlar.

    SvarSlett
  3. Wow, stilig skjørt! Kan godt skjønne at det er et av dine favoritt-dynetrekk, det var jo bare lekkert! Jeg er ingen skjørte-jente, men det skjørtet fikk meg til å få lyst til å gå med et ;) Måtte inn og kikke i butikken din, tror det blir littegrann for lite for meg :/

    Ta gjerne turen innom og bli med på giveaway'en min: http://bollebill.blogspot.com/2011/04/giveaway.html

    Ha en strålende fin dag! :))

    SvarSlett
  4. Idéspiren: nå la jeg inn cm-mål på midje og hofter. Vanskelig dette med størrelse på voksne. Sikkert bedre å skrive cm enn 38, 40, S, M, L.

    SvarSlett
  5. Digger skjørtet og hele stilen her! Friskt hav og nydelig antrekk...

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails