28. januar 2010

En liten navnekonkurranse

En stund etter at jeg hadde opprettet denne bloggen oppdaget jeg sybloggen 'Polkadots'. Den er også norsk, og kjempefin. Hm, jeg vil ha et annet navn! Har tenkt og tenkt. Skal det bare være tilfeldige bokstaver eller en absurd ord-sammensetning, sånn at man aldri kommer over maken? (Selv om alt ser ut til å gi treff på Google.) Noe med favorittmønstrene: prikker, striper? Noe med symbolene anker, pil i hjertet? Noe med den vakre, lille øyen jeg bor på? 'Pil i Hjertet' hadde vært fint, men det finnes en hjemmeside med det navnet. Ikke en syblogg, riktig nok. (Og skal jeg bare beholde den gamle www-adressen, selv om jeg skifter navn?) Ikke at navnet er så veldig viktig, men det er jo gøy med et fint / rart/ originalt navn.

Jeg står helt fast og satser på en mini-konkurranse: Har du et navneforslag? Premie: en liten pakke med assorterte vintage-stoff til vinneren (bla. det på bildet). Får ta et forbehold om at jeg kanskje finner det perfekte navnet selv i mellomtiden. I så fall blir det premie med trekning blant alle forslagene.

Frist: 10. februar.

10 kommentarer:

  1. Du ska ha nåt coolt namn, ska funta lite men det är supersvårt att komma på. Precis när jag lagt upp min blogg upptäckte jag att det fanns en nätbutik för barnkläder som heter Rumba. Det är svårt att vara orginell.

    SvarSlett
  2. Det med nevn er jammen ikke enkelt. Jeg slet også veldig med det, og ble totalt uoriginal til slutt.

    Hva med polkahjerte? Ser du har skrevet det på siden din også.

    Sier ifra hvis jeg kommer på noe annet lurt:)

    SvarSlett
  3. Navn er gøy - men det er vanskelig å finne til andre. Jeg ville uansett valgt et navn på norsk. Prikkedille dukket plutselig opp, men du kan også velge et morsomt et et ord som fenger - uten å bety noe. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Nå har jeg tenkt litt på dette. Og det jeg har kommet fram til er at for meg er og blir bloggen din Polkadott. Synes det er et perfekt navn! Det eneste alternativet, som jeg synes var et veldig godt forslag fra SiriR, må være Polkahjerte.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Kom tilfeldigvis in på din blogg, og fikk se dette. Her kommer mine forslag:
    "Midt i prikk",
    "Sømgøy dott no" (sømgøy for at det er gøy og du bor på en øy),
    "Prikklykke",
    "Kjærlighet og prikker",
    "Prikker - en hjertesak" ...
    Ja, man kan jo endre på de og kombinere som man vil.
    Ellers er Polkadott fint! ;)
    Lykke til med navnevalget!
    Hilsen Nina-Christin

    SvarSlett
  6. Jag tycker Ruby Tuesday är ett fint namn. I Sverige finns tyvärr en reklambyrå som heter det...

    SvarSlett
  7. Hej jag har nu funderat färdigt och mitt namnförslag är Pixie. Tycker att det låter lite 60-taligt passande till dina kläder.

    SvarSlett
  8. Ikke lett å komme på noe kreativt i farta - hva med En hvit prikk? (eller svart/rød/etc)

    SvarSlett
  9. jeg trodde jeg la inn en ny kommentar tidligere, men noe gikk muligens galt med den :)
    noen flere forslag over samme tema som du har i dag:
    PolkaPrikk
    PolkaFlott
    Polka.Punkt(um)
    Polkapepper

    SvarSlett
  10. Du syr jo en god den kjoler, og kanskje kjekt å beholde litt av polkaen?
    Så mitt forslag blir:
    "Polkakjoler og mer"

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails