6. januar 2010

Sailor-genser



Julen er over- ingen tidsfrister mer- herlig! Tid for å bare ha det gøy og eksperimentere litt. Noen ganger har man en bestemt ide, men sjelden blir resultatet tilsvarende (kanskje for de som er proff..?). Ideen her var å lage en seilergenser: ganske smal, litt lang, med seiler-hals, smale armer, skuldre "som sitter", såvidt utsvingede ermer og anker på overarmen. Jeg brukte en gammel genser for å få tegnet av overgang skuldre - armer, resten på frihånd. En fryktløs/respektløs amatør... Genseren i seg selv er ikke spektakulær, men den ble som jeg ville!!! (Og da nevner jeg bare kort at det i en mellomfase var stor irritasjon og hissig klipping knyttet til halslinningen). Ellers kom eldstegutt sliten hjem fra barnehagen og var overhodet ikke interessert i en ny genser- tvert imot ville han hive den på sjøen. Så mye for den sy-innsatsen. Senere var den "fin" og alt gikk bra til slutt.
Stoff: Mjuka Tyger

8 kommentarer:

  1. Jag gillar din sjöman tröja. Gillar den randiga och applikationer. Han var Hur söt som en sjöman och temat är ju alltid gångbart! Tycker du är superduktig! / Petra.h

    SvarSlett
  2. Ser snygg ut! Enkel stil och färgval som jag gillar!

    SvarSlett
  3. Fin tidlös tröja med bra passform jag gillar det fina ankaret på ärmen.

    SvarSlett
  4. Jättefin, jag har en blå-vit klänning här hemma som jag ska sy om till en tröja åt något av barnen. Bra inspiration, tack!!

    SvarSlett
  5. jag är sjöman äslkare också. född på fiskeby och mycket fötjust till randiga blaå tröjor. aplikationer var superkul och han ser ut att trivas i. snurrar? det är bra att testa och se våra gränser eller ogränser, för du verkar kunna med allt. jag tycker det lyckades galant. tänk att denna gång var ingen prickiga tyg, man måste bara duktig för att unvika det man gillar mest. Det är som om jag syr ett par byxor, fast det händer sällan. nu börjar jag bli sugen, hoppas gud hjälper mig. klem, aleisa

    SvarSlett
  6. Så stilig den ble!
    Kjenner meg igjen i at barna ikke alltid er like imponert over nysydde plagg som en selv!! Har sydd noen plagg som jeg har vært så fornøyd med, men som eldstejenta ikke engang vil prøve på..

    SvarSlett
  7. Åh, jag är svag för sjömanstemat (så länge det inte är amerikansk navy...) men denna var hur fin som helst!

    SvarSlett
  8. Kjempefin genser:)
    Skjønner godt at du blir inspirert av den fantastiske utsikten fra stuen din.

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails