8. november 2010

Skjørt besto klatretesten

Ny skjørt-modell er klar:
Den store klatretesten: Kommer minstemann (1,5 år) seg opp og ned fra stuebordet ikledd ny kreasjon?
 Jepp. Godkjent.
Modellen er relativt lite utsvinget, men har små splitter i sidene og cord-fløyelen har stretch.
Fikk lyst til å sy et i voksenstørrelse og...

Mønster: eget
Inspirasjon: kjøkkenforklær fra 60-tallet
Material: cord-fløyel og stretch-jersey fra S&S + gammelt gardin
Størrelse: 1 år

Ellers er julemessen over. Koselig dag med mange gjester (tatt i betraktning at øyen har 57 fastboende...). Jeg solgte et par smykker, en kjole, en veske, et voksenskjørt, en lue og fikk tre bestillinger. Fornøyd med det. Om jeg skal bli rik må det bli noen markeder og messer i måneden...

Som vanlig ble fotograferingen litt glemt, her er eneste dokumentasjon. Fru Jippiyes med det flotte ikea-stativet bak til venstre:

Ha en fin kveld!

9 kommentarer:

  1. Så lurt å teste det ut på de som virkelig klatrer og beveger seg - det skal jo være praktisk òg, i tillegg til fint :) Kult skjørt, forresten!

    Marit

    SvarSlett
  2. Supert skjørt! Søt modell, og fine lommer!

    SvarSlett
  3. Flott skjørt!! Ja lurt å teste plagg på små aktive.
    Gøy med salg!

    SvarSlett
  4. Hi, hi, stilig med klatretest!! Og stilig skjørt. Likte den litt rette modellen.

    Så gøy at det gikk bra på markedet!

    SvarSlett
  5. Søtt skjørt :) Sydde meg faktisk et i samme farge med cord da jeg gikk på videregående! Det er over 10 år siden nå ;) Jeg har så lyst å sy noen dongeri-barneskjørt, men mangler foreløpig stoff. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Fint skjørt og bra at det er comfore for smårollingene;) Det værste er når barn har for stramme klær som hemmer dem i klatring og lek;) Så smart å gjennomføre klatretest!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med vel gjennomført julemarked! Kjekt at det var vellykket;-)

    Jeg er imponert over guttene dine som så velvillig stiller opp som modeller for dine flotte kreasjoner, forresten. Lurt å teste klærne ut på den måten! (Mye fint og fristende for mammaen til en liten prinsesse med sans for friske farger...)

    Og hjertelig takk for at du vil være med på gi-bort-lotteriet mitt;-))

    SvarSlett
  8. Hei! Jeg oppdaget din blogg nettopp nå og det må jeg si var en supergod oppdagelse! Dyktig sømerske med god smak- og jeg er litt småmisunnelig på livet på landet, det har alltid vært en drøm for meg selv om jeg lar andre ting (som jobb og delt omsorg for gullunger) komme først.
    Jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb i kveld og kikke ordentlig gjennom her hos deg. Jeg har lagt deg inn i min blogg-roll - håper du ikke synes at det er rart. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  9. Hej, jag hittade hit till din blogg idag, jättemycket fin! Gillar den lilla manchesterkjolen här nedan!

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails