4. januar 2011

Et år snudd på hodet



Man velger jo hvor personlige disse bloggene skal være. Her er kreative prosjekter fokus, og litt hage og litt savn etter sommer. Men en svart skygge siger inn over våre liv nå. Sybloggen skal ikke handle om dette, men vil nok preges innimellom. Bak denne og mange andre blogger finnes tidvis mye alvor, selv om man velger å vektlegge noe annet. Like før jul fikk jeg beskjed om at min helse ikke er så bra. Vi går inn i et uvisst år. Venter på flere beskjeder og planer om behandlig. Kanskje alt blir bra igjen?!

Så, ja her er en fin utsikt, tre små nydelige gutter men det perfekte livet finnes ingen steder. Det har jeg heldigvis alltid visst. Ens fokus og verdier i livet blir satt på prøve. I siste svangerskapspermisjon tok jeg opp igjen sy-interessen. Etter en periode i full jobb har jeg plutselig enda en gang hjemmetid. Et rom i underetasjen blir viet sying, smykke-laging, tegning, bøker, musikk og annet som kan gi ro og gjøre dagene fine. Jeg kommer til å opprette en annen blogg parallellt med denne fordi jeg nok vil trenge kontakt med andre i liknende situasjon. Det blir ingen link fra denne og dit. Send meg en mail om du vil være med over "på skyggesiden".

Vanskelig å velge et bilde til dette innlegget, men fant et gammelt som jeg liker godt. Husker ikke hvor på nettet jeg fant det. Jeg skal (etterhvert...) tenke positivt og tro på hva som helst- mirakler og medisiner.

22 kommentarer:

  1. Livets berg- och dalbana. Ber om läkedom och hälsa för dig. Ta hand om dig!

    SvarSlett
  2. Livet er skjørt, samtidig som det er vakkert! Noen ganger i livet ser vi begge sidene samtidig, og det utfordrer og setter helheten i perspektiv. Jeg håper du klarer å være sterk og ærlig med deg selv i møte med dette!

    Varm hilsen fra Ingvild

    SvarSlett
  3. Hei kjære deg!
    Sender deg noen gode tanker og håper at alt blir bra med deg!
    Fortsett å tenke postivit og pass godt på dem du har rundt deg:)

    Stor klem fra Siri

    SvarSlett
  4. Så vondt å høre at livet ditt har tatt en så vanskelig vending - sender deg varme tanker, og gode ønsker for deg og alle guttene dine!

    SvarSlett
  5. Det var trist å høre at livet ditt har tatt en brå og uventet vending. Tenker på deg og håper 2011 er året for å bli frisk igjen. Stor klem fra Linda

    SvarSlett
  6. sender deg varme tanker og håper det hjelper litt....
    og livet går sin gang i med og motgang - desverre ---- og eg håper du klare å finne medgangen ....
    klemma fra monika

    SvarSlett
  7. Jeg ønsker deg bedring, og sender deg gode tanker nå og i tiden fremover. Jeg har fulgt deg en stund, og liker det du gjør og bloggen din veldig godt, jeg kan vel gjerne kalle deg en favorittblogger. Jeg har nå endelig fått redigert min blogglsite og lagt deg inn der, håper det er ok. Masse god bedring igjen, og flere bønner om helse og glede.

    SvarSlett
  8. Kjære deg !!
    Jeg har jo fulgt bloggen din lenge, og liker så godt fargemixen din og at du er så flink til å lage dine egne mønster.
    Sender deg og familien varme tanker i denne uvisse og vanskelige tiden.
    Klemmer fra Cecilie

    SvarSlett
  9. Jeg kjenner at jeg blir flau av meg selv som klager og sutrer over små filleting og uviktige bagateller når noen plutselig står ansikt til ansikt med noe som virkelig er alvorlig og vanskelig.

    Jeg sender deg og familien din varme tanker og håper at dere klarer å stå sterke og komme dere over dette hinderet sammen.

    SvarSlett
  10. Dette var trist lesing, men fint at du er litt personlig og viser litt av skyggesidene også.

    Jeg har jo tidligere sagt at jeg setter stor pris på bloggen din, men sier det gjerne mange ganger til!

    Jeg ønsker deg bedre helse, glede innimellom i usikkerheten og eventuell sorg.
    Tenker på deg og dine og håper dere kommer godt ut av utfordringene som ligger foran!

    Stor klem fra Rockefår

    SvarSlett
  11. Huff, så trist å høre! Jeg ønsker deg hell og lykke til videre. Og at alt blir bra igjen!

    SvarSlett
  12. Så trist lesing! Håper virkelig miraklene kommer din vei. Sender mange gode tanker til deg i ein vanskelig og usikker kvardag!

    SvarSlett
  13. Ja dette var utrolig trist å høre! Skjønner godt at du er fortvilet.. det er slikt som man tenker skjer med andre enn seg selv. Så plutselig er det ikke slik lenger. Har sett alvorlig sykdom på nært hold og sett fortvilelsen og sorgen. Det er tungt.
    Jeg tenker på deg, og håper at du klarer å holde motet oppe. Godt at du har syingen som kan få deg på gode tanker, det er sikkert godt å koble av med noe kjekt:)
    Stor klem fra meg til deg!

    SvarSlett
  14. Kom innom her tilfeldigvis, og vart gripen av det du skriv. Så ubarmhjertig livet kan vere! Men forstår at du er eit positivt menneske, som tar tak i dei tinga som gir deg energi. Håpar du får mot og trua på at dette skal gå bra! Masse gode tankar i din retning!

    Klem

    SvarSlett
  15. Hei, så trist og høre, og så modig av deg å si ifra. En ting som oppleves veldig rart og absurd er at selv om man selv ikke er frisk, går livet til alle rundt en som vanlig. Folk tar bussen, de handler, de jobber - og du selv syns sikkert at alt er så trivielt oppi dette. Og derfor tror jeg det er lurt av deg å lage en ny blogg, håper det gir deg mening og at ting ordner seg.

    SvarSlett
  16. Väldig ledsen, tårarna här, men jag tror på Gud och på styrka i människan, du måste klara detta! Mitt hjärta med pyll till dig, LOVE och mycket mer, KÖR HÅRT!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  17. Skickar en stor kram och massor av tankar till dig. Läser ofta din blogg även om jag inte lika ofta kommenterar. Håller alla tummar att det ska bli bra igen. Ta hand om varandra!

    SvarSlett
  18. Ibland måste man faktiskt få skriva och prata även om det som är jobbigt, det många är rädda för. Många tankar och kramar från mig.

    SvarSlett
  19. så trist å lese om deg........ord er vanskelige å finne.......alltid så motiverende å lese dine livsglade og fargerike innlegg! ønsker deg og dine alt godt i tiden som kommer;)
    klemmer fra elin

    SvarSlett
  20. Dette var trist lesing ; og jeg håper virkelig at 2011 er året med stor Å for dere, og at dere finner styrke og støtte i hverandre og nære venner/familie.. og kanskje i å skrive det fra seg ??!! Ønsker deg alt godt, og sender deg gode tanker og varme :D

    Klem

    SvarSlett
  21. Önskar dig all lycka och alla mirakler.

    SvarSlett
  22. Jeg følger deg innimellom og liker bloggen veldig godt:) Så ikke dette innlegget før nå, og jeg håper virkelig det står bedre til meg deg. Du virker som en så livsglad person som har mye fint å dele med menneskene rundt deg:) Tenker på deg og familien din.

    Klem fra en med erfaring fra skyggesiden. Heldigvis er det solskinnsdager for alle innimellom:)

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails