11. desember 2010

2. løfte ferdig + 2 hobby-tips

Astronautkjolen er klar. Det var litt lite astronaut-stoff igjen og da ble det rød polkadott-kant nede. Sånne kanter blir det flere av. Fikk lyst å lage en kjole av masse stoff-striper på tvers. Vinteren er visst kjolesesong nr.1 her i huset. Ikke så paradoksalt heller med tanke på at sommeren er savnet.

Og løfte nummer 3 og 4 er ferdig klippet. To bukser.

Etter ferdig-kalender-innlegget kom det snikende et behov for å vise noe selvlaget, koselig, kreativt med miljøprofil. Her en krans av greiner fra øyens egne trær. Kongler vel og merke fra en nabo-øy. Til slutt noen små perler:
Veldig raskt å lage:
Test ut greiner rundtom. Hvilke tåler å bli bøyd veldig? Bjørk er f.eks. bra. Knekk av 8-10 tynne greiner/tjukke kvister. De bør være minst 60-70 cm lange. Start med en litt kraftig grein som man bøyer til en runding og fester med noe ståltråd. Man kan klare seg uten ståltråd og, men det er litt vanskeligere. Og så tvinn i veg med flere. Kanskje den ikke ser så rundt ut med det første, men den formes etter hvert som flere greiner tvinnes inn. Start ulike steder. Alt små-tjafset som stikker ut kan jo selvsagt fjernes om man syns det blir rotete. Lykke til!

Ellers et hobbytips til for de minste (og oppover):
Veeeldig enkelt! Perler på en ståltråd. Og bøy til hvilken figur som helst.
Her et hjerte som en av elevene på skolen har laget og i bakgrunnen skolens nymalte trapp.
Lykke til!

4 kommentarer:

  1. Astronautkjolen blei veldig fin, jeg syntes det var flott at det var litt lite stoff, for polkadottkanten nederst blei veldig dekorativ!

    Er kjolen helfôret eller bare den øverste delen?

    Uansett kjempefin, skjønne lommer!

    SvarSlett
  2. Bra du likte kanten. Noen ganger kan det gå fint med begrensninger. Kjolen har bare for øverst, til litt under armhulene.

    SvarSlett
  3. Herlig kjole! Jeg synes og den røde kanten nede var en flott detalj!
    Fin krans og - jeg hadde og palner om å få til en sånn ,men her er alt er dekket av masse snø...
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. Nydelig liten kjole og bare lekkert med litt ekstra polkadottstoff!
    Hadde jeg hatt ei lita jenta vet jeg hvor jeg hadde bestilt kjolene ;)
    Rocket Rascal stoffet er et av mine all-time fav. var det første Michael Miller stoffet jeg kjøpte

    Kjekt at du ville delta i gi-borten min!

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails