26. juni 2010

Hippie-jippi-buksen

I dag ble det tid til en bukse. Blanding mellom hippie og sirkus. Hoveddel i et 60-70-talls dynetrekk som er mykt, men ikke utvasket og polkadotter fra S&S. Begge deler i 100% bomull.
Prøvde et nytt mønster uten sidesømmer. Fra boken 'Sy til barn' av Misciattelli. Denne var veldig lett å sy (bla. uten sidesømmer). Tror jeg vil lage bena enda videre neste gang, sånn at den blir mer posete over strikken. Eller hva syns dere?

Til slutt et nytt gammelt stoff fra ebay. Dongerikvalitet:
Tror det skal bli fint til lommer og knelapper på neste franske retro-bukse (som tar så mye, mye lenger tid å sy enn den over, men det er vel bare de som selv syr som vet hvor mye tid/arbeid som kan skille to tilsynelatende ganske like plagg).

3 kommentarer:

  1. Herlig hippie-jippi bukse! Jeg likte godt stoffet - ikke rart når jeg liker brunt og oransje og retroblomster!

    Litt vanskelig å se for seg vidden uten barn inni, men jeg synes jo det er bra med litt "posing", men for mye blir kanskje litt upraktisk igjen?

    Er veldig spent på fransk retro bukse!!! Gleder meg til å se!

    Har jo lurt litt på om jeg kan sy litt typisk fransk - made in Paris. Men veit ikke om jeg kan. Typisk fransk, slik jeg har sett det i Paris, er litt fargeløst og upraktisk, både for barn og voksne. Men det er jo en stor by og jeg har jo ikke sett alt og alle her. Og Rockefår har ikke hatt noen stor suksess her, til tross for litt markedsføringsforsøk på steder det er barn og foreldre.

    SvarSlett
  2. Deilig sommerbukse! Jeg likte stoffene veldig godt - brune blomster kan ikke bli feil i mine øyne:) Litt vanskelig å si sikkert, men jeg tror godt buksa kunne vært litt videre nede, men dersom den er lang nok kan det hende du får nok pose-effekt likevel. Nyt sommerhelgen - her syes det i regnværet.

    SvarSlett
  3. Veldig tøff bukse. Eg har faktisk sydd ei likedan i dag, men i eit heilt anna og mykje mindre fargerikt stoff. Dersom eg skulle ha endra på den eg har laga, så ville eg nok gjort den litt vidare i beina for poseeffekt, evt. ein smule smalare i livet. Har tatt utgangspunkt i str. 98, men den er litt vid til min fireåring...

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails