11. august 2010

Pil-i-hjertet-luen

Her føles det som om det har gått mot høst siden mai, bortsett fra tre-fire sommerdager. Vel bor man på Norges vestkyst, men litt sommer pleier å komme hit og. Men, men. Etter sist høst med symaskin-kjøp og hodestups inn i sy-blogg-verden, så har høsten fått en ny dimensjon. Kombinert med andre snaisne høst-ting som fyr i peisen og drømmer om en syden-tur, så skal dette gå fint. Lue-sesongen er her og luer er gøy å lage! Hos Kolalal og Made by me finnes supre veiledninger. Og her er min versjon; litt lang og med favoritt-applikasjonen pil-i-hjertet:
Liker godt at det blir en liten "haug" på toppen:
Applikasjonen er av gamle stoffer uten strech. Dette gikk overraskende bra. Akkurat på pilspissen blir det brune stoffet dradd litt, men så er også selve luen hakket for stram for min 4-åring. Tenker den blir perfekt på en 3-åring. 2-åringen min river bare av seg luer, så denne dukker snart opp i Jippiyes Marked. Tror også det skal bli noen i voksenstørrelse etterhvert.
Ellers må jeg legge ut et par bevis på hvor lenge man kan vokse i den franske retrobuksen. I forrige innlegg er buksen på min 1-åring. Her er samme bukse på 2-åringen:
For moro skyld testet jeg den på 4-åringen (som er stor; bruker normalt 110). Og buksen passet jammen på han og:
Jeg har laget beina litt ekstra lange, men dette var vel mer enn planlagt. Samtidig er det bare fint med posete bein + veldig, veldig bevegelsesvennlig og bra når ikke stretch-kanten rundt leggene hele tiden henger seg opp under knærene
Ha en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Så tøff lue og den buksa så jammen god ut :)

    SvarSlett
  2. Tøff lue!!! Å den buksen var jo topp, gøy med prikker!!!

    SvarSlett
  3. Luen var råtøff !! Veldig fint når den er litt lang på toppen.
    Og de buksene er jo geniale, man kan ha de så lenge, veldig fint stoff.
    Ha en fin kveld !!
    Cecilie

    SvarSlett
  4. Jeg digger de buksene! :-) Herlig stoff, herlig form, herlige lommer - og enig med deg; herlig posete!! Heldig den som får ha sånne bukser!

    Ha en deilig kveld!
    Ingvild

    SvarSlett
  5. Lyllos den som får både byxorna och mössan. Själv var jag toktrött på mössor i våras, men de går fort att sy och nu börjar det snart bli dags igen.

    SvarSlett
  6. Oj, har det redan blivit dags för mössa där? Här i Helsingfors har vi ännu sommarvarmt, få se hur länge det varar. Snygg mössa blev det iaf! Smart med byxor att växa i!

    SvarSlett
  7. Knalltøff lue :-)
    Og buksen ser det ut for at jeg bare må sy, om den kan passe i alle disse forskjellige størrelsen :-)

    SvarSlett
  8. "Viktig melding"!:

    Eg invitere te BLOGGTREFF (på kort varsel)! ;o)

    Hadde vore sååå gøy om me kunne fått te å treffast!!!

    Spre budskapet :o)

    http://kreativimpulsiv.blogspot.com/2010/08/bloggtreff-pa-kort-varsel.html


    Og kuuuuule lua! Me like a lot :o)

    SvarSlett
  9. Hei igjen,
    Så synd at det ikke kunne passe for deg :o(

    Men lag gjerne en link ;o)
    Det er jo alltid gøy å treffe nye folk og finne nye blogger :o) Og med den korte fristen min, så ser det jo dessverre ikke ut til å passe for så mange, men jeg gir ikke opp enda!
    Og jeg håper jo som sagt på et litt sensommervær, så derfor den korte fristen :o)

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails