31. august 2010

Teddyhjelm

Her er første ferdige hjelm. Utgangspunktet er en hjelm i 'Sy til barn' av Misciattelli. Endret på festet under haken. I oppskriften går det to "hareører" ned på sidene som man knyter sammen. Det er også fint, men jeg liker godt den klassiske flyger-hjelm-varianten med knapp på siden. Har testet litt og prøvd på guttene og nå tror jeg den skal være bra. Får se i morgen tidlig.
Pynteknapp utenpå og borrelås bak; rask å få av og på + mer justerbar. Så gjenstår det å se om den bare blir røsket av og gammel, god knapp blir løsningen allikevel. Eventyr-stoffet inni (syns det er gøy med fine for...). Begge stoffene fra S&S :
Tidligere fase: Ikke råd å få spise frokosten sin i fred når fruen skal teste ut prosjekter fra kvelden før. Her var teddy-stoffet enda tenkt som for og jeg skulle bare sjekke størrelsen. Men teddy-varianten var jo hjerteknuser-søt, så planene endet seg undervegs.
Under fra testingen av feste under haken. Et vintage, solidt stoff med farger nesten over i neon. Litt badehette-assosiasjoner?
Ellers er det et haug med hjelmer som venter på for, så de dukker nok opp i Jippiyes Marked etterhvert.

Ha en fin kveld!

7 kommentarer:

  1. Kjempefiin lue! Artig med det teddyforet, jeg laget samme lue i rutete bestefar stoff!Kjempeartig fasong på de syns jeg!:) Ønsker deg en fortsatt fiin kveld!:)

    SvarSlett
  2. Oj,så fin! Jag fnular på en liknande ur medom.

    SvarSlett
  3. Fantastiskt fint foder! Det gillar jag verkligen! Var gärna med i min September Give Away genom att skriva en kommentar här: http://simsalabimbloggen.blogspot.com/2010/08/september-give-away-hos-simsalabim.html

    SvarSlett
  4. Men gud så fin!!! Å visst är aptyget fint?! Säg bara till om du vill ha lite så kan jag ju köpa och posta det till dig...

    SvarSlett
  5. Hi, hi, så søte testbilder!

    Og lua ble kjempekul, stilig med rød teddy.

    SvarSlett
  6. Vilken snygg och stilig hjämmössa, fin både på in- och utsidan.

    SvarSlett
  7. Alle: Takk for fine ord!
    Helena: Det tilbudet kan jeg jo ikke si nei til! Sender deg en mail...

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails