26. februar 2010

Fransk retrobukse





´
I vinter (for nå er det jo snart vår!?) kjøpte jeg endel vintage stoffer fra USA. Jeg prøvde å navigere litt vekk fra alle de nydelige blomstermotivene og landet blant annet på dette av syklende menneske, parasoller og aper. Liker utrolig godt tegningene og de minner meg om sør-europa; 70-tallets Frankrike, kanskje? Har prøvd å google 70-talls illustrasjoner og fant et fransk bokomslag i bittelitt samme stil, men jeg fant også lignende illustrasjoner med base i USA.

Uansett, lommene er i vintage-stoff, babyfløyel og strech/ribb fra Stoff og Stil. Mønsteret er basert på et par gamle bukser + boken 'Barn igjen'. En blanding, altså. Jeg skal ta noen live-bilder etterhvert, for akkurat her syns jeg at det ble en god balanse mellom ikke altfor posete bakende og samtidig god bevegelsesfrihet. Bena nederst er relativt vide sånn at det blir litt sleng selv om man snører sammen med strikk. Jeg har plan om å sy flere bukser til butikken. Nå er det jo nesten bare kjoler der. Ønsker alle en fin helg!

9 kommentarer:

  1. Helt underbara!!! Det är ju nästan så att man själv skulle vilja ha ett par. Vintage-tyget är magiskt:)

    SvarSlett
  2. Håller med Helena, såna skulle jag kunna tänka mig att ha på mig. Jättefina!! Synd att det går åt så mycket tyg när man syr vuxenkläder, annars skulle jag nog försökt mig på ett par åt mig själv!

    SvarSlett
  3. Kjempefin var den!!
    Utrolig dyktig er du:)))

    SvarSlett
  4. Helena og Lilla Barn: Jeg tenker bare barneklær, men dere har jo helt rett, buksene hadde passet godt i voksen-størrelse. Denne våren skal jeg sy noe til meg selv og nå vurderer jeg å lage noe lignende disse. Takk for "tipset"!

    SvarSlett
  5. Superfina! Gillade också vintage-tyget.

    SvarSlett
  6. Kule bukser! Lommene var veldig stilige:)

    SvarSlett
  7. Så söta byxor de ser jättesköna ut. Jag gillar utklädnings kläderna du visade innan verkligen jättefina. Så många fina och roliga detaljer.

    SvarSlett
  8. Ååå, tenk å være barn å kunne gå i sånne deilige, myke bukser hele tiden... Det gjør jo heller ingenting at de ser fantastisk kule ut!

    SvarSlett
  9. Så fina de blev med de fräcka fickorna. De blir verkligen "pricken över i:et".

    SvarSlett

Kjekt at du legger igjen en kommentar!

Related Posts with Thumbnails